نخستین نشست مجمع عمومی کانون دبیران جوان.

اداره فرهنگی و فوق برنامه معاونت فرهنگی و اجتماعی خبرداد:  نخستین نشست مجمع عمومی کانون دبیران جوان در یک فضای صمیمی و خردمندانه با حضور اساتید، ادوار گذشته و دبیر دبیران اسبق کانون‌های فرهنگی، دبیر، اعضای شورای مرکزی و اعضای مجمع دوره جدید کانون دبیران جوان برگزار شد.
در این جلسه که با هدف هم‌اندیشی و بحث پیرامون رسالت کانون‌های فرهنگی به ویژه کانون دبیران جوان برگزار شد، حاضران به بیان ایده‌ها و نظرات خود پرداختند و در پایان ضمن پیشنهاد برای اصلاح اساسنامه داخلی به اجرای برنامه‌های کانون بر محوریت تربیت دبیر تأکید کردند.
چرا باید فعالیت فرهنگی داشته باشیم؟
علی بشیری، دبیرکل اسبق کانون‌های فرهنگی در این خصوص توضیح داد: انتقال تجربه و ارتقای دیدگاه و بینش دانشجویان از مزیت‌های کار فرهنگی است و این مشروط به ساختن و تولید فعالیت‌های فرهنگی مطلوب است و در آینده موجب بهبود وضعیت و جایگاه معلمان در جمع محیط کاری خود خواهد شد.
کانون‌ها قلب تپنده و موتور محرک فرهنگی دانشگاه هستند.
سعید جلیلی، دبیر کانون دبیران جوان درباره نقش و جایگاه کانون‌ها گفت:  فعالیت فرهنگی کانون‌ها همچون زینتی برای شادابی روح محیط علمی و صنعتی دانشگاه است و هر عمل و حرکت دانشجو در کانون چون با ذوق و هنر آمیخته می‌شود به فضای دانشگاه جانی دوباره داده و موجب پویایی آن می‌شود.
مهارت‌های معلمی، مهارت زندگی است.
جلیلی افزود: بسیاری از مهارت‌هایی که ما به عنوان مهارت معلمی می‌شناسیم و برخی را به در قالب دروس صلاحیت معلمی می‌خوانیم، در واقع مهارت‌های چگونه درست زندگی کردن هستند. از نحوه برخورد با کودکان و نوجوانان گرفته و بحث‌های فلسفی و روانشناسی تا چگونگی ارائه کردن مطالب، فن بیان و قدرت گویندگی در کنار هنر نویسندگی و تولید محتوا، اینها همه ابزار زندگی اثربخش در جهان امروز هستند.
هدف از حضور در کانون پرورش توانمندی‌های شخصی و مهارت‌های فردی است.
دبیر کانون دبیران جوان افزود: هدف اصلی ما در کانون توانمند ساختن افراد و اعضای کانون است تا بتوانیم با کمک هم توانمندی‌های خود را افزایش داده و در کنار آموختن مهارت‌های معلمی به آموزش دادن آنها به سایر علاقمندان اقدام کنیم. و در همین راستا برای تشکیل سلسله جلسات کارگاهی آموزش علوم رسانه‌ای و تولید محتوا، همچنین کارگاه آموزش مهارت معلمی و آشنایی با دروس هنرستان برنامه داریم.
فلسفه تشکیل کانون دبیران جوان چه بود؟
بشیری با بیان اینکه بنیانگذاران این کانون با هدف پرکردن خلاء نظام تربیت دبیر و کمک به رسالت اصلی دانشگاه این کانون را ایجاد کردند، افزود: وجود یک ساختار و تشکل فرهنگی دانشجومعلمی که در راستای تقویت نظام تربیت دبیر حرکت کند بسیار مفید است و از جمله برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته برای این مهم اجرا می‌شد برگزاری مسابقه بزرگ تدریس برتر و کاپ دبیری بود که در آن دانشجومعلمان با نمایش مهارت معلمی خود در تدریس کردن با هم به رقابت می‌پرداختند و فینال این رقابت‌ها تا روز معلم اجرا و نتایج آن اعلام می‌شد.
رسالت کانون دبیران جوان چیست؟
جلیلی، دبیر کانون، در پایان خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که بتوانیم در راستای تقویت ویژگی‌های دبیری، ارتقای سطح مهارت‌های معلمی و معرفی ظرفیت‌ها و برجستگی‌های نقش راهبردی آموزش و پرورش در تمدن ایران بزرگ اسلامی، گامی مهم برداشته و در این مسیر بر جنبه‌های گوناگون زندگی دانشجومعلمان تمرکز ویژه داشته باشیم تا بتوانیم خودمان را برای پرورش آیندگان بسازیم.
کانون دبیران جوان:
🆔 http://eitaa.com/DbjSRTTU