معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم مطرح کرد: برونداد پژوهشی؛ اولویت نخست دانشگاه‌ها

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه نیشابور، در نشست بررسی و پیگیری مباحث اداری مالی و طرح‌های عمرانی دانشگاه نیشابور که پنجشنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ در محل این دانشگاه برگزار شد، دکتر نظرپور در توضیح لزوم توجه ویژه به برقراری ارتباط با صنعت و نگاه درآمدی به طرح‌های برون دانشگاهی اظهار داشت: اعضای هیئت علمی سهم به سزایی در پیشرفت دانشگاه ها دارند و حضور دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم پتانسیل قابل توجهی به حساب می آید.
وی افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با به کارگیری پتانسیل بالای دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند سهم به سزایی در جذب درآمدهای اختصاصی دانشگاه داشته باشند.
دکتر صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور نیز در این نشست ضمن بیان تاریخچه کوتاهی از روند تاسیس و شکل‌گیری دانشگاه نیشابور، به ارائه گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی طرح های مهم عمرانی دانشگاه پرداخت.
در ادامه دکتر قامتی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور ضمن اشاره به وجود منابع فراوان و قابل توجه معادن صنعتی و مواد آلی در شهرستان بر لزوم ایجاد رشته‌های متناسب با این معادن در دانشگاه نیشابور تاکید کرد.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۱۰۰۴