به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر؛ دومین کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، این کنفرانس ملی در چهار محور علوم دریایی، اقتصاد و مدیریت دریا، مهندسی دریا و همچنین محیط زیست دریایی توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، سازمان صنعت، معدن، تجارت استان خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند به صورت مجازی برگزار گردید.
در ابتدای کنفرانس دکتر منصور زراءنژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: رسالت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تربیت نیروی انسانی متخصص، توسعه تحقیقات و توسعه فناوری است. در سازمان های آموزشی توجه ویژه به تعالی و بروز رسانی سازمانی، بستر مناسب را برای تغییرات ساختاری نیروی یکی از ابزار مؤثر برای رسیدن به این اهداف برگزاری همایش های علمی در سطوح ملی و بین المللی است.
دکتر زراءنژاد افزود: در شرایط فعلی که کشور تحت ظالمانه ترین تحریم‌ها قرار دارد ارتباط دانشگاه ها و مراکز آموزشی با سازمان ها و نهادهای تولیدی، صنعتی و تجاری از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. دانشگاه به عنوان کانون تولید علم و ایده و مرکز آموزش و تحقیقات و واحدها و سازمان های تجاری صنعتی به عنوان مراکز تبدیل علم به فناوری و محصول، نیازمند نزدیکی، قرابت و همگامی بیشتر و مؤثرتری هستند.
به گفته وی، درهمین راستا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان تنها دانشگاه تخصصی علوم دریایی در منطقه جنوب غرب و با مزیت‌هایی نظیر برخورداری از اعضای هیئت علمی در رشته‌های مختلف و امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته باهمکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند دومین کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی را برگزار کردند.
دکتر زراءنژاد گفت: این کنفرانس ملی نگاه ویژه‌ای به ارتقای چشم‌انداز بهره‌گیری از منابع غنی آبی دریایی در کشور دارد و محورهای متنوعی از قبیل نیازسنجی تجارت و صنعت توسط پژوهشگران و دانشگاهیان به ویژه در زمینه توانمندیهای دریایی، تسهیل و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت و تبادل نظر، دانش و اطلاعات بین اساتید، محققان ومتخصصان عرصه‌های علمی و صنعتی، اشتراک و اطلاع رسانی آخرین یافته‌های علمی و دستاوردهای نوین در زمینه علوم دریایی با نگرش ویژه بر زمینه‌های تجارت و صنعت و ایجاد همسویی و هماهنگی بین محققان و متخصصان در دو بخش دانشگاه و صنعت و تجارت را دنبال می‌کند.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۱۰۰۷۰۹