کاهش تمایل دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در آمریکا

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جستجوی کالج ها و برنامه های آمریکایی از سوی دانشجویان کشورهای محدودشده از زمان اجرای ممنوعیت مهاجرت به این کشورها، بیش از ۵۶درصد کاهش یافته است. ماهانه بیش از ۳ میلیون دانشجو از وب‌سایت‌ها برای یافتن برنامه آموزشی مورد علاقه خود و موسسه ارائه دهنده آن استفاده می‌کنند.

در حالی که این کشورها تنها بخشی از مجموعه دانشجویان بین المللی را تشکیل می دهند که مایل به تحصیل در ایالات متحده هستند، از ۲۸ ژانویه نیز علاقه جهانی به تحصیل در ایالات متحده به میزان ۸ تا ۱۱درصد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است. به نظر می رسد که کشورهای لیبرال بیشترین آسیب را می بینند. علاقه دانشجویان بین المللی که می خواهند در ماساچوست تحصیل کنند ۱۷٫۰۷درصد  و در کالیفرنیا ۱۲٫۹۹درصد کاهش یافته است.

کالج فکتوال محاسبه کرد که تأثیر منفی اقتصادی این موضوع فقط از کشورهای ممنوع‌شده ۷۰۰ میلیون دلار خواهد بود. دانشجویان بین‌المللی ۳۳ میلیارد دلار و ۴۰۰ هزار و ۸۱۲ شغل به اقتصاد ایالات متحده کمک می کنند. پیش بینی می شود تأثیر کل این ممنوعیت فقط در آموزش عالی حدود ۴ میلیارد دلار و از بین رفتن ۴۸۰۰۰ شغل باشد.

همچنین علاقه شتابان دانشجویان آمریکایی را که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، ثبت می کند. دانشگاه های کانادا با رشد متوسط سود بالای ۶۱درصدی یک هفته پس از یک هفته قبل از ممنوعیت کشور و پس از آن انگلیس با ۵۵درصد و استرالیا با ۳۵درصد در این لیست پیشرو هستند.

منبع استادی پرتالز در این زمینه، در نوامبر ۲۰۱۶ درست پس از انتخابات ۱۳۰۰ دانشجوی آینده بین المللی را مورد بررسی قرار داده است تا از دیدگاه آن‌ها در مورد رئیس جمهوری جدید منتخب آگاهی یابد: ۵۷٪ از شرکت کنندگان گفتند که احتمال تحصیل در ایالات متحده کم‌تر شده زیرا دوره ریاست جمهوری ترامپ موانع جدی را برای تحصیل آنان در ایالات متحده ایجاد کرده است.

در حالی که اکثر دانش آموزان هنوز برای تحصیلات در ایالات متحده و چندین کالج‌های دارای رتبه بالا ارزش قائل هستند، مراکز آموزشی از اینکه استقبال دانش آموزان و دانشجویان بین المللی کاهش یابد نگران هستند، همچنین دانشجویان و دانش آموزان از بابت تبعیض‌ها گلایه دارند.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۸۲۶۰۳