برگزاری جلسه هیات موسس بنیاد غیردولتی خیرین حامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با پیگیری های انجام گرفته توسط ریاست دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، نماینده ویژه دانشگاه در بنیاد خیرین حامی دانشگاه و روابط عمومی دانشگاه، روز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ اولین جلسه هیات موسس بنیاد غیردولتی خیرین حامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با دعوت از بیش از ۳۰ نفر از خیرین به نام و سرشناس از نقاط مختلف کشور در محل سالن شهید باهنر دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر علی پورکمالی انارکی رئیس دانشگاه، ضمن خوش آمدگویی به مدعوین حاضر در جلسه، به معرفی دانشگاه و مأموریت آن و وجوه تمایز اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با سایر دانشگاه ها پرداخت. وی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه پس از دانش آموختگی، به عنوان هنرآموز وارد هنرستان های فنی و کار و دانش و دبیرستانها می شوند و نیروی کار مهارتی کشور را تربیت می کنند، به نیاز وزارت آموزش و پروش اشاره کرد و افزود، در حال حاضر سهم آموزش های فنی و حرفه ای در کشور حدود ۴۰ درصد است که طبق برنامه هفتم توسعه باید به ۵۰ درصد افزایش یابد. در این راستا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مأموریت دارد ۶۰ هزار هنرآموز بر اساس نیاز وزارت متبوع و طرح آمایش کشوری تربیت کند که برای رسیدن به این عدد باید تدابیر جدی و جدیدی اندیشیده شود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نیازهای جدید صنعت کشور، بروزرسانی تجهیزات و امکانات موجود را جزو مسائل ضروری دانشگاه دانست و گفت گسترش رشته های موجود و افزودن رشته های جدید مانند کشاورزی در جهت تامین امنیت غذایی کشور، از اولویت های درخواستی وزارت آموزش و پرورش از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است که امیدواریم با کمک خیرین محترم بتوانیم به انجام این امور مهم سرعت ببخشیم.

در ادامه آقای دکتر مهدی احمدی دبیر جلسه، به معرفی خیرین و مدعوین محترم پرداختند و مختصری از سوابق و ظرفیت های همکاری آنان با بنیاد خیرین حامی دانشگاه را بیان نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین فضلعلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، با اشاره به اهمیت وقف و انفاق در اسلام، دو مورد خوابگاه متاهلین و مسجد دانشگاه را از موارد مورد تقاضای دانشجویان دانست و اظهار امیدواری کرد با کمک خیرین بتوانیم پس از سالها شاهد ساخت این اماکن در دانشگاه باشیم.

در ادامه نیز خیرین و مدعوین حاضر در جلسه از جمله آقایان حاج اکبر ابراهیمی مدیرعامل محترم گروه صنعتی پاکشوما و پدر آبرسان ایران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد علی نظام زاده نماینده محترم مقام معظم رهبری در امور استادان و دانشجویان خارج از کشور، مهندس محمدعلی دقیقی مدیر عامل محترم کشت و صنعت آوین دشت، پروفسور احمد محمدی سهروردی مدیر عامل محترم مجموعه فاروس، دکتر محمد اسماعیلی قاضی محترم تجدید نظر دیوان عدالت اداری، و دکتر روح الله زمانی قاضی محترم تجدید نظر دادگاه الغدیر در خصوص اهمیت نیکوکاری و امور خیریه به ایراد سخن پرداختند و آمادگی خود را برای عضویت در هیأت موسس بنیاد و همکاری با آن، اعلام داشتند. همچنین از سوی برخی مسئولین و مدیران دانشگاه که در هیأت موسس بنیاد عضویت دارند، برخی دیگر از نیازهای ضروری دانشگاه از جمله توسعه آزمایشگاهها و تقویت بستر فرهنگی فضاهای آموزشی و سراهای دانشجویی دانشگاه معرفی شد و قول های مساعدی برای تأمین این نیازها از سوی خیرین محترم اعلام گردید.

در پایان جلسه ۱۸ نفر از اعضای هیأت موسس بنیاد غیر دولتی خیرین حامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی احکام خود را از دست ریاست دانشگاه دریافت نمودند.

گزارش تصویری این مراسم در لینک زیر قابل مشاهده است: