بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس

 معاونت فرهنگی و اجتماعی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
‌‏اِنَّ الله یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِهِ صَفّاً کَاَنَّهُمْ بُنْیانٌ‌ ‏مَرْصُوصٌ (صف/۴)

سلام و رحمت خدا بر ارواح طیبه‌ شهدا، خصوصاً شهیدان دفاع مقدس که با نثار خون خود، عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و خواری و ذلت را نصیب دشمنان این مرز و بوم کردند.

هشت سال دفاع مقدس، نمایش میهن دوستی، غیرت، استقامت و پایداری یک ملت در اوج وحدت با تکیه بر محور ولایت است.

هفته دفاع مقدس فرصت گران‌بهایی برای اقشار مختلف مردم ایران بویژه جوانان عزیز است تا ضمن بازخوانی مقطع حساس تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله، از مکتب شهیدان والا مقام و جانبازان معزز، درس‌های الهام بخشی برای آینده کشور بیاموزند. دفاع مقدس، تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه مکتبی است که باید آن را آموخت و به نسل‌های آینده منتقل کرد. روحیه ایثار، فداکاری، مقاومت و خود باوری، ارزش‌هایی هستند که در دوران دفاع مقدس شکوفا شدند و امروز نیز باید چراغ راه ما باشند. و امروز به برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی و ایثارگری رزمندگان اسلام، دفاع از منافع ایران اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی رقم خورده و فرزندان برومند ایران در هر نقطه از دنیا که منافع نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاب کند، پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز در می‌آورند که رهآورد این اقتدار، شکست هیمنه پوشالی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها بوده است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، هفته دفاع مقدس را به جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده معزز شهدا و رزمندگان، تبریک و تهنیت عرض می نماید و از خداوند متعال، اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پرتو عنایات حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری‌های حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی مسئلت می نماید.