خبر تکمیلی در خصوص جلسه دلجویی از اساتید دانشگاه

به منظور شفاف‌سازی و تنویر اذهان عمومی و اصلاح خبر نادرست منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها، روابط عمومی دانشگاه اطلاعیه تکمیلی صادر کرد:

بسمه تعالی

پیرو خبر منتشره در خصوص برگزاری جلسه و دلجویی از برخی اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، توضیحاتی را به اطلاع جامعه شریف دانشگاهی و همکاران عزیزمان می‌رسانیم:

۱- اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در اعتراضات سال ۱۴۰۱ درگیر طراحی بدخواهان نشده و آگاهانه مانع خروج دانشگاه از مسیر علمی و تربیتی خود شدند.

۲- با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص همکاران محترم آقایان دکتر عربی، دکتر مالیان و دکتر تقی‌یاری مشخص گردید که این اساتید با هدایت و حمایت مسئول محترم نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه در ایجاد آرامش عمومی با رویکردی مشفقانه و دلسوزانه تاثیرگذار بوده‌اند و نقشی در جریان حوادث سال ۱۴۰۱ نداشتند. نشست روز سه شنبه هم -که پیش‌تر قرار بود در ابتدای سال جاری برگزار شود- با هدف دلجویی و برطرف شدن سوتفاهم‌های مطرح شده برگزار شد.

۳- به کاربردن الفاظی چون اخراجی و تعلیقی درخصوص اساتید فوق‌الذکر و به کار بردن عبارت صدور حکم بازگشت به کار برای این همکاران، هیچگونه موضوعیتی ندارد و این عزیزان در تمامی مدت ایام گذشته مشغول به انجام وظایف علمی و آموزشی خود بوده اند و در رابطه استخدامی ایشان هیچ‌گونه تغییری در کل سنوات خدمتی اعمال نگردیده است. هدف از برگزاری جلسه نیز برطرف نمودن همین سوتفاهم‌ها و ذهنیت‌های منفی بوده است.

۴- انتشار جهت‌دار خبر جلسه و به کاربردن عباراتی مانند عذرخواهی و سواستفاده از آن برای اغراض گروه‌های سیاسی، اقدامی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای و برخلاف جهت‌گیری حرکت علمی دانشگاه و نظام آموزش عالی است و مورد تایید مسئولان دانشگاه نمی‌باشد.

از خداوند منان توفیقات روزافزون برای جامعه علمی کشور در آغاز سال تحصیلی را خواستاریم.