چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه در مجله Nature Nanotechnology

افتخاری دیگر برای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و عضو هیات علمی آن دکتر مهدی نیک عمل

ضمن تبریک سال نو و آرزوزی قبولی طاعات و عبادات در ماه پر خیر و برکت رمضان، به استحضار کلیه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه می رساند، «دکتر مهدی نیک عمل»؛ عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه شهید رجایی موفق شدند یکی دیگر از مقالات پژوهشی خود را در مجلات نیچر و این بار در Nature Nanotechnology به چاپ برساند. موضوع این مقاله “جداسازی یونهای تک ظرفیتی و دو ظرفیتی از آب به کمک کانالهای گرافینی و مواد لایه ای دیگر با مقیاس انگسترومی به صورت تجربی و تحلیل با شبیه سازی های دینامیک مولکولی و محاسبات کوانتومی” بوده است.

این مقاله در این لینک قابل مشاهده است:
Beyond steric selectivity of ions using ångström-scale capillaries | Nature Nanotechnology
https://www.nature.com/articles/s41565-023-01337-y

در این همکاری بین المللی سرپرستی بخش نظری پژوهش را دکتر نیک عمل بر عهده داشته و دو نفر از پژوهشگران پژوهشکده فناوری های نوین نیز شبیه سازی های مربوطه را انجام داده اند.

شایان ذکر است که این دومین مقاله نیچر نانو تکنولوژی آقای دکتر نیک عمل می‌باشد. ضریب تاثیر این مجله بیش از ۴۰ می‌باشد. همچنین ایشان یک مقاله در نیچر و ۴ مقاله در نیچر کامیونیکیشنز نیز به چاپ رساندند که از این حیث رکورد تقریبا بی نظیری در کشور میباشد. ایشان رتبه سوم سرآمدان علمی کشور در کل ادوار رتبه بندی توسط فدراسیون سرآمدان علمی کشور تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دارا می‌باشند.

این موفقیت را به ایشان و خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تبریک عرض می نمایم.