چهارمین جلسه از سلسله جلسات کارگروه عفاف و حجاب 

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد:
به گزارش کارشناس اداره مطالعات و برنامه ریزی، چهارمین جلسه کارگروه عفاف و حجاب در سه شنبه ۱۳  دی ماه راس ساعت  ۲۰: ۸ در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز  شد.
در این مراسم  که حجت الاسلام و المسلمین  حاج آقا فضلعلی مسئول محترم نهاد ، آقای دکتر صلواتی معاون  فرهنگی،  آقای نجفی ، خانم دکتر قربان، خانم دکتر نژادی، آقای دکتر روشن احمدی، آقای مظلومیان، حاج آقا ابراهیمی، حاج آقا قنبری، دبیر جامعه اسلامی  و خانم دکتر محمدی حضور داشتند به تشریح مقوله حجاب و عفاف پرداخته شد. درابتدای جلسه حاج آقا ابراهیمی با تسلیت و تبریک  به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اوج اقتدار و صلابت سردار در جبهه جنگ و در عین حال عطوفت، تواضع و فروتنی شهید والا مقام را از ویژگی های آن سردار عزیز، برشمردند. در ادامه راهکارهای شناختی و عملیاتی شیوه نامه صیانت از حجاب و عفاف را عنوان کردند. 
آقای دکتر صلواتی  با اشاره به این که مدل های شکست خورده نبایستی تجربه شود و در شرایط کنونی بایستی هر کنشی در ورود به مقوله حجاب و عفاف ، با شناخت، آگاهی و احتیاط انجام شود حجاب چادر برای زنان به عنوان ارزش و فضیلت  را خاطرنشان کردند. سپس آقای جهانی دبیر جامعه اسلامی،  با اشاره به نقش دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجابی به عنوان مرکز تربیت و اصلاح نیروی انسانی، بر نحوه تغییر جذب و گزینش در این دانشگاه تاکید کردند. 
آقای دکتر روشن احمدی با اشاره به جذب دانشجویان جدیدالورود، بر بازبینی  نحوه گزینش تاکید داشتند ضمن این که موانع اجرایی شدن شیوه نامه  حجاب و عفاف در دانشگاه ها را متذکر شدند. همچنین به نقش ماموریت گرا بودن دانشگاه شهید رجایی متذکر شدند که بحث اعتقادی  و شناختی بایستی از مدارس آغاز شود. خانم دکتر نژادی با اشاره به تدوین دستورالعمل  حجاب و عفاف، لزوم نوشتن دستورالعمل جدید بر اساس پژوهش  را خواستار شدند. 
  حاج آقا فضلعلی به نقش هنر در تهیه پوشش مناسب و شایسته دانشگاه اشاره کردند ضمن این که  بیان داشتند اغتشاشات اخیر نشان دهنده این است که در زمینه فرهنگی و آسیب شناسی اقدامات اساسی انجام  نشده است.
آقای مظلومیان با اشاره به نقش محور گرا و تحول گرای دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی به انتخاب و اولویت پوشش چادر اهتمام داشتند.
  در ادامه آقای دکتر صلواتی ضمن اشاره  به نکته بسیار مهم و در عین حال بدیعی پیشنهاد دادند که از سوی این کارگروه، نمایندگانی در  فرآیند مصاحبه و جذب دانشجویان حضور داشته باشند.  در صورت اجرایی شدن این ایده در گزینش دانشجو، احتمال می رود بسیاری از معضلات  در مقوله حجاب و عفاف حل شود. 
در پایان خانم دکتر محمدی به تشریح  برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت در جهت اجرایی و عملیاتی شدن  شیوه نامه حجاب و عفاف پرداختند که در صورت تایید نهایی امید است شاهد اتفاقات مثبت و اثربخشی در سطح دانشگاه باشیم. این جلسه در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به پایان رسید.