درخواست انصراف از تحصیل
طبق آيين نامه های آموزشي دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دانشجو مي تواند به هر دليل از تحصيل خود، اعلام انصراف نمايد. در اين صورت باید، درخواست انصراف خود را به دانشگاه تسليم نمايد.
تذکر۱: چنانچه دانشجو پیش از اتمام فرصت يك ماهه از تاریخ ارايه فرم انصراف به دانشگاه، درخواست خود را پس نگيرد، دانشگاه نسبت به صدور گواهي انصراف قطعی، اقدام خواهد نمود.
تذکر۲: دانشجویان ذکور مشمول، در صورت انصراف از تحصيل باید سریعاً خود را به سازمان نظام وظيفه عمومي، معرفي نمايند.
تذكر۳: دانشجویان دبیری می بایست بلافاصله پس از انصراف از تحصیل به اداره کل محل خدمت خود مراجعه و پس از پرداخت هزینه های تعهد خدمت؛ با دریافت نامه و مجوز از اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت، جهت محاسبه و پرداخت هزینه های تحصیلی به اداره دانش آموختگان مراجعه نمایند. بعد از طی مراحل فوق، دانشجو می تواند، ريز نمرات دروس گذرانده و مدارك ثبت نامي را از دانشگاه، تحويل گرفته و نامه معرفی به سازمان نظام وظیفه را دریافت نماید.
تذکر۴: دانشجوی انصرافی درصورت تسویه حساب کامل با دانشگاه، می تواند مجدداً در آزمون سازمان سنجش آموزش کشور، شرکت نماید.
فرآيند:
۱) مراجعه به پرتال جامع آموزشی دانشگاه به نشانی portal.sru.ac.ir .
۲) مراجعه به پیش خوان خدمت / بررسی مشکلات آموزشی / درخواست انصراف و ثبت درخواست مطابق راهنمای زیر.
۳) پیگیری درخواست از طریق پیش خوان خدمت تا حصول نتیجه مطابق راهنمای زیر
۴) انجام تسویه حساب با واحد های مختلف دانشگاه و پرداخت هزینه های تحصیلی.
۵) دریافت ریز نمرات و مدارک ثبت نامی و نامه جهت ارائه به سازمان نظام وظیفه (ویژه دانشجویان ذکور مشمول).