برگزاری جلسه با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی

روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۷  جلسه ­ای در محل سالن جلسات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با حضور آقای دکتر مجتبی قربانی، معاون پژوهش و فناوری، آقای دکترحسن زرنوشه، سرپرست اداره  انتشارات، آقای دکتر یکرنگ­­ نیا، مدیر ارتباط با صنعت،آقای دکتر بساق­ زاده، مدیر امور پژوهشی و آقای دکتر طهماسبی ­پور، رئیس دانشکده علوم انسانی و با حضور نمایندگان پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در راستای انعقاد تفاهم­ نامه همکاری فی ما بین دانشگاه و پژوهشگاه، برگزار گردید و در خصوص محورهای کلی همکاری و ظرفیت­های موجود به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

در ابتدای جلسه، دکتر قربانی ضمن عرض سلام و خوش ­آمدگویی و معرفی حضار جلسه، گزارشی از اهم فعالیت­های پژوهشی صورت گرفته در دانشگاه در سال­های گذشته ارائه نمودند و با توجه به امکانات و تجهیزات آزمایشگاه­ها و دیتا سنتر موجود در دانشگاه بر پتانسیل و ظرفیت بالای دانشگاه جهت اجرای پروژه­ های تحقیقاتی در حیطه­ های مختلف از جمله تولید اپلیکیشن، تألیف کتب درسی و بالاخص انجام پروژه ­های مأموریت­ گرا تأکید کردند.

در ادامه دکتر یکرنگ­ نیا، بیان کردند که با توجه به سابقه طولانی دانشگاه در همکاری با صنایع دفاعی از جمله تفاهم­ نامه­ های موجود با پژوهشگاه شهید چمران، شرکت صاایران و غیره، دانشگاه در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و برخی از اقدامات می­تواند شامل تدوین دایرهَ ­المعارف دفاعی، برگزاری دوره­ های دانش ­افزایی، چاپ کتاب و حمایت از پایان­ نامه­ ها باشد.

همچنین دکتر طهماسبی ­پور بر امکان تعریف مسائل و نیازهای آموزش و پرورش در قالب پایان­ نامه­ ها و پروژه ­های دانشجویی تأکید کردند و در زمینه حمایت پژوهشگاه جهت تجهیز سخت­ افزاری پژوهشکده علوم شناختی دانشگاه ابراز امیدواری کردند.

در ادامه دکتر زرنوشه به تألیف کتابی در خصوص شهید تهرانی مقدم در دانشگاه اشاره نمودند و دکتر بساق­ زاده نیز عنوان کردند که با توجه به نوع سیستم انتخابی دانشجویان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، که به صورت بومی­ گزینی است، دانشگاه از ظرفیت بالایی در زمینه­ های جنگ نرم و آگاه ­سازی در سطح معلمین و بالتبع در سطح دانش ­آموزان برخوردار است. در ادامه نمایندگان پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خواستار بازدید از تجهیزات و امکانات موجود دانشگاه شدند و بر لزوم تعیین نماینده­ هایی از دانشگاه و پژوهشگاه به منظور برگزاری جلسات تخصصی در راستای تعیین برنامه­­ های اجرایی تفاهم­ نامه تأکید کردند. در پایان نیز بازدیدی از پژوهشکده علوم شناختی دانشگاه به عمل آمد.

معاونت پژوهش و فناوری

پژوهشکده هوش مصنوعی و علوم شناختی

کدخبر۰۳۰۴۱۸۰۱