جلسه دید و بازدید آغاز سال همکاران دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، صبح امروز دوشنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، سرپرست و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با حضور در محل نمازخانه دانشگاه، ضمن اقامه نماز جماعت، با کارکنان دانشگاه، دیدار و گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی به همراه اعضای هیأت رئیسه و اعضای شورای دانشگاه، مطابق سنت هرساله، در آغازین روز کاری رسمی دانشگاه، ضمن دیدار با کارکنان دانشگاه و اقامه نماز جماعت، در سال نو شمسی برای یکدیگر آرزوی سلامتی و بهروزی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فضلعلی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، با قرائت دعای تحویل سال(یا مقلّب الْقلوب و الْأبْصار یا مدبّر اللّیْل و النّهار یا محوّل الْحوْل و الْأحْوال حوّلْ حالنا إلی أحْسن الْحال)، سال نو را سالی با دو بهار(بهار طبیعت و بهار قرآن) توصیف کرد و برای کارکنان دانشگاه، سالی سرشار از تحول، دگرگونی و معنویت، آرزو کرد.

امام جماعت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رئیس جمهور محترم، از اعضای هیأت علمی و سایر کارکنان دانشگاه، درخواست کرد تا از تمامی ظرفیت های موجود دانشگاه، برای تحقق «شعار سال» استفاده کرده و برای «بهبود شرایط اقتصادی دانشگاه» و «مهار تورم» راهکارهای عملیاتی ارایه نمایند تا شاهد رشد و توسعه همه جانبه دانشگاه در سال جاری باشیم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه، ضمن برشمردن انواع سال های شمسی، قمری، میلادی، سال خُمسی و… گفت: برای هر سالی آغاز و بهاری است، چنانچه آغاز سال شمسی، حلول عید نوروز و فصل بهار است و آغاز سال قمری، ماه محرم، آغاز و شروع «سال رمضان» نیز حلول ماه مبارک، بهار قرآن و آغاز غایت بندگی و عبودیت مسلمانان و مؤمنان، است.

وی ضمن اشاره به ویژگی های خاص ماه مبارک رمضان و تأثیر ویژه آن در کمال انسانی، افزود: باید تلاش کنیم تا از حلول ماه مبارک رمضان، تا رمضان آتی، با عبادت خاضعانه و پیمودن مراتب بندگی در مقابل یگانه خالق هستی، زمینه لازم برای خودسازی وارتقای روح و جسم، و تعالی معنویت و عبودیت را فراهم نماییم.