وزيرآموزش و پرورش در پيامی به مناسبت شانزده آذر، روز دانشجو

هنر آموزش و پرورش، تربيت معلمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، متن پيام دكتر فخرالدين احمدي دانش آشتياني به شرح زير است:
n-1
در گاهشمار ملي ايران، شانزدهم آذرماه با بزرگ داشت ياد و نام شهيداني پيوند خورده است كه براي استقلال، آزادي و استقرار نظام مردم سالار و مبتني بر خواست جامعه پويا و جوان، جان شيرين خويش را فدا كرده اند. راهي كه به عزم و رسالت شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس،‌گره خورد و ده ها دانش آموز، دانشجو و معلم براي پاسداري ازآن مردانه ايستادند و حماسه آفريدند . بي شك براي جهش علمي، كوشش و مجاهدت فرهنگي – اجتماعي و دست يابي به شيوه هاي مناسب آموزشي و پرورشي،‌ به تعاملي سازنده و اثر بخش نياز است، تعاملي كه به نگرش، بينش و نياز ما وابسته است .

آموزش و پرورش مفتخر است كه از ميان جوانان برگزيده كشور، با رويكرد تامين منابع انساني، معلماني را براي پذيرش رسالت مهم و الهي تعليم و تربيت نسل هاي جامعه انتخاب كرده است . هنر اين نهاد بنيادي و فرهنگ ساز ، تربيت معلماني در تراز نظام جمهوري اسلامي، مبتني بر اسناد تحول بنيادين آموزش و پرورش و چشم انداز توسعه كشور است تا بتوانند با بهره مندي از دانش و منش معلمي، هدايت آيندگان را برعهده بگيرند .

با توجه به مراحل پيچيده تامين، آموزش و توانا ساختن نيروي انساني مورد نياز بيش از ۱۰۰ هزار آموزشگاه در سراسر كشور،‌ عزم راسخ وزارت آموزش و پرورش بر اين است كه به همّت استادان فرهيخته و دانشمند، كاركنان تلاشگر و مديران شايسته دانشگاه فرهنگيان، فضايي مناسب را براي تربيت شايسته ترين معلمان فراهم آورد، بديهي است تحقق اين باور و اراده اميد بخش، به علاقه مندي و اهتمام دانشجو معلمان كوشا، آگاه، ‌مصمم و با برنامه وابسته است .

تعامل دانشجو معلمان با عناصر سياست گذار، برنامه ريز و مجريان توانمند نظام تعليم و تربيت كشورمي تواند همچون دو بال مكمل، ما را به اوج افتخارات و اميدهاي دست يافتني و به قلل انديشه، خردورزي، ايمان و اخلاق رهنمون سازد .

اينجانب برابر برنامه هاي پيشنهادي خود به مجلس شوراي اسلامي و متناسب با سياست هاي دولت تدبير و اميد، به شما فرزندان آينده ساز كشور، ‌اطمينان مي دهم كه همراه با همكاران ارجمندم در دانشگاه، همه تلاش خود را براي اعتلاي دانشگاه و توفيق بيشتر به كار خواهم بست، زيرا بر اين باورم كه انسان هاي آراسته به شور و شعور معلمي، عالم، فاضل و كوشا مي توانند با حضور جهادي علمي – تربيتي همراه با عشق و انگيزه، درساخت و بهسازي جامعه كارآمدتر باشند . انتظار دارم كه شما نيز با بهره مندي از عمر عزيز خود، در راه كسب فضايل حرفه اي واخلاقي، مسئوليت پذيري و خدمت شايسته،گام هاي بلندي برداريد تا شاهد شكوفايي و سرافرازي كشورمان باشيم .

براي شما كاميابي و موفقيت روز افزون و روزهاي خوب و دوران شيرين خدمت در خط مقدم تعليم و تربيت – مدرسه – را خواستارم .