بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در اعتراض به اهانت به قرآن کریم در سوئد

بسم الله الرّحمن الرّحیم
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِین
وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا
و ما آنچه از قرآن فرستیم شفا (ی دل) و رحمت (الهی) برای اهل ایمان است و ظالمان را به جز زیان (و شقاوت) چیزی نخواهد افزود.
آیه ۸۲ سوره اسراء

میان شعله می‌سوزد مگر باران؟ نمی‌سوزد
اگرچه “جسم” هم آتش بگیرد، “جان” نمی‌سوزد

وَیَسْتَعْجِلُونَکَ بِالْعَذَابِ وَلَوْلَا أَجَلٌ مُّسَمًّى لَجَاءَهُمُ الْعَذَابُ وَلَیَأْتِیَنَّهُم بَغْتَةً وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ»
آن‌ها با عجله از تو عذاب را می‌طلبند و اگر موعد مقرری تعیین نشده بود عذاب به سراغ آن‌ها می‌آمد؛ و سرانجام این عذاب بطور ناگهانی بر آن‌ها نازل مے شود در حالی که نمیدانند.»
سوره عنکبوت؛ آیه ۵۳

بار دیگر در روز‌های اخیر شاهد توهین و هتاکی به ارزش‌های اسلامی و قرآن کریم در قلب اروپا بودیم که موید دور شدن از حقیقت و بالاتر از آن، مبارزه با حقیقت است.
این فاجعه و دهها فاجعه از این دست نشان می دهد رفتار دوگانه غربی‌ها در موضوع احترام به ادیان و آزادی بیان اساسا به دور از منطق و عقلانیت است.

اهانت به قرآن کریم در سوئد هویت مسلمانان را هدف قرار می دهد و به ارزش های مقدس آنها توهین می کند و در راستای پمپاژ اسلام هراسی است.
اینگونه اقدامات که پس از رشد چشمگیر اسلام در جوامع غربی و با هدف تخریب اسلام صورت گرفته به گونه‌ای اعلام جنگ علیه همه مسلمان در سرتاسر جهان است و خدا خویش قرآن را بر پیامبرش نازل کرد و خویش حافظ قرآن و دین خویش است:” إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ” سوره حجر، آیه ۹٫ قطعا این اقدامات ضداخلاقی و ضدایمانی و ضددینی، تاثیر وارونه دارد و به تسریع رشد اسلام در قلب اروپا و سراسر دنیا می انجامد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن محکوم کردن این اقدام توهین آمیز و ضداخلاقی و ضدعقلانی، مراتب اعتراض خود را به دولت سوئد و تمامی هتاکان به ارزش‌های الهی و اسلامی اعلام می‌دارد و خواهان اشدّ مجازات برای توهین کنندگان به قرآن عزیز است و از دولت های غربی می خواهد که فرایند و تمهیدات ساختاری و قانونی را فراهم آورند تا این اقدامات زشت و توهین آمیز تکرار نشود.