رقابت بیش از ۲۵۰۰  داوطلب کنکور سراسری گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، صبح امروز، پنجشنبه، مورخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، کنکور سراسری، با شرکت قریب ۲۶۰۰ داوطلب در ۱۰ حوزه امتحانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه با همکاری حراست وزارت آموزش و پرورش، در فرآیند برگزاری کنکور سراسری امروز همکاری داشتند.

شایان ذکر است آزمون مذکور، صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ با رعایت کامل آیین نامه اجرایی برگزاری آزمون های سراسری ابلاغی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، در ۱۰ حوزه امتحانی در دانشکده های مهندسی برق، کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی عمران، علوم انسانی، کتابخانه مرکزی و سالن شهید فخری زاده برگزار شد.

گفتنی است برای هماهنگی برگزاری کنکور سراسری حوزه امتحانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، از حدود یک ماه پیش، جلسات متعددی با حضور علی پورکمالی انارکی، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور، برگزار شده است تا امروز در فضایی امن، آرام و زیبای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، شاهد رقابت نزدیک به ۲۶۰۰ نفر از داوطلبان کنکور سراسری رشته های ریاضی فیزیک و علوم انسانی برای ورود به دانشگاه های کشور باشیم.

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان و بخش مختلف کشور با حضور ۹۸۴ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند؛ بطوری که ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است  دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، فردا نیز میزبان قریب ۲۶۰۰ نفر از داوطلبان گروه آزمایشی رشته علوم تجربی برای یک رقابت سالم و سرنوشت ساز برای ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور خواهد بود.