رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم بر تقویت ارتباط این مرکز با انجمن‌های تخصصی زبان فارسی تأکید کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین سالار آملی، همکاری مستمر و مؤثر با انجمن‌ها برای گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور را یک اصل مهم برای این مرکز اعلام کرد و افزود: انجمن‌های علمی از جمله نهادهایی است که هم توانایی بالقوه تولید علم و دانش و هم توانایی افزایش کاربری و نفوذ علمی در جامعه را دارند.

وی افزود: معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی به عنوان رکن ستادی می‌بایستی نقش نظارتی و حمایتی ایفا کند و دانشگاه‌ها نقش بازوی اجرایی داشته باشند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: بخش مهمی از پیشرفت کشور در ارتباط تنگاتنگ با توسعه علمی و اجتماعی است و در این میان نهادهای علمی کانون توسعه‌یافتگی هستند.

وی اظهار داشت: انجمن‌های علمی به خاطر وجود انگیزه، دوری از قدرت اداری و دوری از فراز و نشیب‌های سیاسی گذرا، مهمترین جهت‌دهنده و متوازن‌کننده فعالیت‌های علمی هستند و نهادی شدن علم از جمله بها و میدان دادن به انجمن‌های علمی در پیدایش هنجارها، ایجاد منزلت واقعی و اثرگذاری در جامعه حائز اهمیت است.

در ادامه این نشست، دکتر سالار آملی ضمن ارائه خلاصه‌ای از آمارهای فعالیت معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، بر حمایت از اعطای بورسیه برای تربیت استادان بومی و همچنین برگزاری دوره‌های بازآموزی تأکید کرد و از دست اندرکاران خواست که برای برگزاری بهتر آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) تلاش کنند.

گفتنی است؛ شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از روز شنبه ۱۴ اسفند لغایت پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ و با ۲۲ عنوان نشست با حضور استادان و محققان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۱۲۱۵۰۱