دکتر خطیبی در نشست روسای دانشگاه‌های کشور : سال آینده، سال شکوفایی آموزش عالی است/ افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات دانشگاه‌ها

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم دکتر علی خطیبی در این نشست که امروز چهارشنبه با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، افزود: درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها در سال آینده ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده است که نسبت به امسال ۳۲ درصد رشد دارد. همچنین بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای نیز ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته دکتر خطیبی بودجه پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی نیز ۹ الی ۱۵ درصد نسبت به سال جاری رشد دارد.

معاون اداری، مالی وزارت علوم از رؤسای دانشگاه‌ها درخواست کرد نسبت به تبیین و انتشار دستاوردهای دانشگاه‌ها در حوزه علوم و فناوری در جامعه اهتمام ویژه داشته باشند تا فعالیت‌ها و افتخارات دانشگاهی برای عموم جامعه به صورت ملموس و روشن مشخص باشد.

دکتر خطیبی اظهار داشت: شایسته است دستگاه‌های متولی بودجه و مراجع قانون‌گذار نسبت به اهمیت اقدامات صورت گرفته در دانشگاه‌ها اطلاعات کافی داشته باشند تا برای حمایت از این فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند دانشگاهیان، بودجه و اعتبار لازم و کافی تخصیص داده شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت تخصیص به موقع و کافی اعتبارات در پیش‌برد امور علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری از مسئولان سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد نسبت به این موضوع اهتمام و توجه کافی داشته باشند.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۱۲۲۴۰۲