دومین همایش بین المللی و پانزدهمین همایش ملی آموزش
آموزش چندفرهنگی، جنبشی اصلاحی- آموزشی است که هدف اصلی آن ایجاد دگرگونی در مراکز آموزشی به گونه ای است، که همه دانش آموزان با هر فرهنگی بتوانند فرصت های برابر آموزشی را تجربه کنند. فرهنگ شامل زبان، قومیت، نژاد، مذهب، جنسیت و … می باشد که دانش آموزان در محیط های آموزشی بایستی فارغ از هر فرهنگی، از آموزش مناسب و بدون تبغیض برخوردار گردند. توجه به تنوع فرهنگی در آموزش و آشنایی فراگیران با فرهنگ های مختلف، موجب پرورش حس احترام به دیگری و دوری از تعصب و در نتیجه کاهش تنش های فرهنگی و زیست مسالمت آمیز با هر نوع پیشینه فرهنگی می گردد. لزوم توجه به تنوع فرهنگی در فرآیند آموزشی امری مهم است که به دلیل اهمیت و نقش آن در اندیشه، یادگیری و پیشرفت تحصیلی و خودشکوفایی فراگیران و برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی، اهمیتی مضاعف را در آموزش چندفرهنگی داراست.
محورهای همایش
- الف) آموزش چندفرهنگی و یادگیری
آموزش چند فرهنگی در دوره ابتدایی ایران
آموزش چند فرهنگی و فنی و حرفه ای
آموزش چند فرهنگی و برنامه درسی
آموزش چند فرهنگی تربیت معلم
برنامه درسی علوم پایه و آموزش چند فرهنگی
آموزش چند فرهنگی و اسناد بالادستی
آموزش چند فرهنگی و محیط زیست
آموزش چند فرهنگی و عدالت آموزشی
آموزش چند فرهنگی و مهاجران
آموزش چند فرهنگی و شهروندی
آموزش چند فرهنگی و صلح
آموزش چند فرهنگی و مطالعات تطبیقی
- ب) علوم شناختی و یادگیری
آموزش مهارتهای شناختی به کودکان قبل از مدرسه
فرصتهای توسعه مهارتهای شناختی در دوره دبستان
نگاهی نو به دوره نوجوانی از منظر مطالعات شناختی
آموزش شناختی و چندزبانگی
مطالعات شناختی در برنامه درسی
مطالعات شناختی در تربیت معلم
مطالعات شناختی و فرهنگ
مطالعات شناختی و اخلاق
شناخت اجتماعی، فرهنگ و آموزش
مطالعات شناختی در یادگیری زبان
کاربرد هوش مصنوعی در آموزش
مطالعات شناختی در آموزش علوم پایه و فنی
وبسایت همایش: