دولت دکتر رئیسی، با گسترش فرهنگ خدمت، تلاش، امید، فساد ستیزی و ایثار و شهادت از تأثیرگذارترین دولت‌ها در فرهنگ جامعه است

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد ابراهیمی در آئین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت:

دولت دکتر رئیسی، با گسترش فرهنگ خدمت، تلاش، امید، فساد ستیزی و ایثار و شهادت از تأثیرگذارترین دولت‌ها در فرهنگ جامعه است

آیین چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان خدوم ایشان، ظهر امروز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ با حضور رئیس و معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه‌ تربیت دبیر شهید رجایی و جمعی از اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان، پس از اقامه نماز ظهر و عصر، در محل نمازخانه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، برگزار شد.

احمد ابراهیمی، معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌، حادثه سانحه هوایی که موجب شهادت رییس جمهور مردمی و جمعی از همراهان ایشان شد را حادثه ای تلخ برشمرد و افزود: آنچه در چهل روز قبل رقم خورد، حادثه‌ای تلخ و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بود که هیچ گاه آن را ازیاد نخواهد رفت.

ابراهیمی، ضمن برشمردن خصایص و ویژگی های اخلاقی شهید رئیسی، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این شهید عالی‌قدر توان مدیریتی بالا و توأم با سعه صدر ایشان بود که توانستند در مدت قریب سه سال ریاست جمهوری، فضای سیاسی و فرهنگی کشور را با آرامش مدیریت کنند، بطوری که کشور در طول این مدت، با چالش‌ها و تنش‌های کمتری نسبت به گذشته مواجه بود و فضا برای خدمت‌گزاری اعضای دولت و مدیران، بیشتر فراهم شد.

وی، با اشاره به تلاش رییس جمهور فقید برای ایجاد هم دلی و همگرایی در میان جریان های سیاسی مختلف کشور، اذعان داشت: جامعه امروز ما بیش از گذشته به آرامش، انسجام و هم‌دلی نیاز دارد و خدمات رئیس جمهور فقید در ایجاد این همدلی، مغتنم، ارزشمند و کم‌نظیر بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: اگر دولت شهید رییسی، ادامه می یافت، قطعاً بسیاری از مشکلات و مسائل کشور از جمله مشکلات اقتصادی و مسائل فرهنگی حل می شد.

ابراهیمی در ادامه با طرح این پرسش که «آیا کارنامه فرهنگی دولت شهید رئیسی نیز مانند کارنامه اقتصادی ایشان درخشان است؟» به مصادیقی از اقدامات مهم صورت گرفته در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود:

۱. تأثیر مستقیم مشکلات اقتصادی در مسائل فرهنگی، نظیر: احیای کارخانه‌های تعطیل شده در دولت سیزدهم باعث اشتغال بسیاری از جوانان و کاهش معضلات اجتماعی شد

 ۲. کارنامه فرهنگی دولت‌ها به دو شکل قابل ارزیابی است. اگر میزان نتیجه فرهنگی در جامعه باشد، دولت دکتر رئیسی با گسترش فرهنگ خدمت، تلاش، امید، فساد ستیزی، ایثار و شهادت از تاثیرگذارترین دولت‌ها در فرهنگ جامعه است

۳. اگر برنامه‌ محور عملکرد دولت سیزدهم را بررسی کنیم نیز خواهیم دید کارنامه قابل دفاعی دارد، البته متأسفانه فعالیت‌های فرهنگی این دولت به خوبی پوشش رسانه‌ای داده نشده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از همه مردم به ویژه دانشگاهیان، برای حضور پرشور در مرحله دوم  انتخابات در روز جمعه ۱۵ تیر ماه دعوت و  بر انتخاب فرد اصلح و ادامه دهنده راه شهید رئیسی تأکید کرد.