ثبت نام اولین گروه دانشجویان بین المللی عراقی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

روز شنبه، پنجم خردادماه ۱۴۰۳، اولین گروه از دانشجویان بین‌المللی از کشور عراق در مقطع دکتری رشته آموزش ریاضی دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، پس از گذراندن مراحل بررسی و مصاحبه تخصصی، ثبت‌نام کردند. این دانشجویان در دیدارهای صمیمانه و جداگانه‌ای که با حضور رئیس محترم دانشگاه، معاون محترم پژوهش و فناوری و مدیر محترم گروه ریاضی دانشکده علوم پایه برگزار شد، شرکت نموده و در این دیدارها به تبادل اطلاعات با دانشگاه‌های ایشان و ماموریت‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اشاره گردید.

به گزارش آقای دکتر یکرنگ‌نیا، مدیر دفتر همکاری‌های علمی و امور بین‌الملل، این گروه اولین دانشجویان بین‌المللی از کشور عراق هستند که با سهمیه آزاد در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی پذیرفته شده‌اند. همگی پذیرفته‌شدگان از اساتید دانشگاه عراق می‌باشند. در بهمن ماه سال گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه اربیل عراق برای جذب دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین آموزش مربیان و اساتید دانشگاه عراق به امضا رسید. اخبار کامل این تفاهم‌نامه به زودی در وب سایت دانشگاه منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در راستای کسب مرجعیت علمی و تقویت دیپلماسی علمی، در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با کشورهای اسلامی همسایه و دوست است. از جمله کشورهایی که دانشگاه با آن‌ها در حال مذاکره است، امارات متحده عربی و قطر می‌باشند.

همچنین به نقل از معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه، در سال گذشته تعداد تولیدات علمی و مقالات چاپ‌شده توسط دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با همکاری نویسندگان بین‌المللی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

معاونت پژوهش و فناوری

کدخبر ۰۳۰۳۰۹۰۱