بیانیه بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

“یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم” (محمد/٧)
هفته‌ی دفاع مقدس، نیکوترین و مناسب¬ترین زمان برای بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیز و شنیدن پیام آنان است. مقام معظم رهبری ۳۰/شهریور/۱۴۰۱

هفته دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت و دینداری، آرمان¬خواهی، ایثار و ازخودگذشتگی، مجاهدت، مقاومت و جان-فشانی شهیدان و مجاهدان فی سبیل الله است که در راه آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی از خود به یادگار گذاشتند. سی و یکم شهریور ماه هر سال یادآور طلیعة یکی از تابناک‌ترین و افتخار آمیزترین مقاطع تاریخی در حیات ملت ایران بوده و فرصتی برای بازخوانی چگونگی شکستن تابوی شکست‌ناپذیری ابرقدرت‌های استکباری برابر قدرت معنویت و اراده انقلابی مردم ایران اسلامی به شمار می‌رود.

مرور روزهای حماسه وجهاد نشان می‌دهد که جوانان غیرتمندکشورمان با درس‌آموزی از مکتب اسلام و تبعیت از ولایت‌فقیه و رهنمودهای مدبرانه و حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) توانستند با غلبه بر دشمن، عزت و سربلندی را برای کشور رقم بزنند و متجاوزان را مجبور به عقب‌نشینی و تسلیم دربرابر ارده‌های پولادین خود کنند و این مهم می تواند بزرگترین و شفاف ترین درس برای تمام نیروهای مقاومت در منطقه باشد که ایستادگی راسخ بر پایه ایمان و تقوا الهی هر قدرت متجاوزی را به عقب نشینی مجبور می سازد.

اساتید و دانشگاهیان امروز در میدان جنگ نرم، همچون رزمندگان دیروز در میدان‌های نبرد، رسالتی عظیم بر دوش دارند. شروع سال تحصیلی جدید، فرصتی است تا با بهره‌گیری از الگوی ارزشمند دفاع مقدس و مقاومت جانانه ملت عزیزمان، در مقابل تهاجم فرهنگی و فکری دشمنان، به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیان آن، ایستادگی کنیم. دفاع مقدس، نه تنها متعلق به سال‌های جنگ تحمیلی، بلکه میراثی ماندگار است که اساتید و نسل جوان باید آن را به عنوان چراغ راه آینده در مقابله با تهدیدات جنگ نرم بکار گیرند.

کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن تبریک غرورآفرین هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بهار تعلیم و تربیت، ضمن محکوم کردن جنایات غیرانسانی رژیم اسرائیل غاصب و کودک کش به پشتوانه دولت جنایتکار آمریکا در طول نزدیک به یکسال گذشته در غزه و کرانه باختری و لبنان، به خصوص جنایت وحشیانه اخیر در لبنان، با شهداء پیمان می‌بندد که در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس شهدا و در صیانت از حریم ولایت لحظه‌ای غفلت نورزیده و تا آخرین قطره خون در رکاب فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بسیجی وار آماده جان فشانی می‌باشد و چه زیبا سید الشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این شعار را برای نسل امروز به جا گذاشت که «ما ملت شهادتیم؛ ما ملت امام حسینیم». و این یعنی تداوم فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت.