برگزاری وبینار با موضوع فلسفه بعثت برای انسان معاصر با سخنرانی دکتر عبدالله صلواتی

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبرداد؛

به گزارش رییس اداره فرهنگی وفوق برنامه درشامگاه روز ۲۷ رجب مبعث نبی اکرم ص وبیناری باموضوع بعثت وفلسفه آن برای انسان معاصر برگزارشد .
دراین وبینار که با مدح حضرت رسول با قرائت اشعاری توسط آقای فعله گری آغاز شد دکتر صلواتی معاون محترم فرهنگی با اشاره به آیات ابتدایی سوره جمعه فلسفه بعثت را تعلیم وتزکیه نام بردند .
ایشان درادامه با اشاره به اعمال شب بعثت وزیارت امیرالمؤمنین به آیه مباهله اشاره کردند که بر این اساس امام علی علیه السلام نفس پیامبر است.
بعثت نبی مکرم در اکمال عقل بروز وظهور دارد.

از امام علی ع وارد شده است گرفتن عهد از انسان وباقی ماندن بر همان پیمان ازلی درروز الست را فلسفه بعثت دانستند.

بلوغ بشریت در روز بعثت با کنارزدن غبار وحجاب از عقل اتفاق می افتد واین غبار همان حجاب وهوای نفس است که مانع شنیده شدن نوای حقیقت است .

یکی دیگر از فلسفه های بعثت، هدایت به سمت آیات ونشانه های خدا مثل زمین و آسمان وحوادث زندگی است که به مرور زمان برای ما بدیهی شده است و ما دچار بداهت زدگی عجیبی شدیم و دیگر درباره این امور فکر نمی کنیم. اما بعثت پیامبر ص به ما کمک می کند از بن بست این بداهت ها بیرون آییم و این امور برای ما مانند نشانه های موعظه گر باشند.

مکارم اخلاق یعنی قله های اخلاق نیز یکی از هدایای بعثت است. اخلاق هست در همه امتها و مناطق اما پیامبر ص امده تا ما را به قله های اخلاق برساند. در این راستا دکتر صلواتی به یک نمونه قرآنی عفو و صفح اشاره کردند.

این وبینار با حضور ۶۸ نفر از همکاران درساعت ۲۱ به اتمام رسید .

.