برگزاری نشست با حضور قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری و به نقل از دکتر محمد یکرنگ‌نیا، رئیس دفتر همکاری‌های علمی و امور بین‌الملل دانشگاه، یک دیدار صمیمی با حضور رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه و دکتر سید محمد طباطبائی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید.

در این جلسه صمیمانه، علاوه بر بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، به ضرورت گسترش همکاری‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در زمینه تربیت و پرورش اساتید و دانشجویان بین‌الملل کشورهای همسایه پرداخته شد. همچنین اعلام شد که در حال حاضر ۲۳ دانشجو از کشور افغانستان و ۶ دانشجو از کشور عراق در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حال تحصیل هستند.

لازم به ذکر است که کسب مرجعیت علمی و تقویت دیپلماسی علمی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در سطح بین الملل، به عنوان یک مورد مطروح برای بحث، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این نشست به لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با کشورهای اسلامی همسایه و دوست، تاکید گردید. در این راستا در بهمن ماه سال ۱۴۰۲، یک تفاهم‌نامه ما بین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه اربیل عراق به منظور جذب دانشجویان بین‌الملل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین آموزش و پرورش مربیان و اساتید این دانشگاه، به امضا رسید.

 

معاونت پژوهش و فناوری

کدخبر ۰۳۰۴۰۳۰۲