برخی از مهمترین عناوین آیین نامه آموزشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای دانشجویان دوره کارشناسی

برخی از مهمترین عناوین آیین نامه آموزشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی  به شرح ذیل می باشد:

تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی پیوسته رشته علوم ورزشی ۱۳۰ واحد است .

از این تعداد ۲۰ واحد دروس عمومی ۳۰ واحد دروس صلاحیت معلمی  – ۲۶ واحد دروس پایه – ۷۲ واحد دروس تخصصی و ۱۲ واحد دروس انتخابی می باشد .

ماده ۷: حداقل واحد انتخابي دانشجو در هر ترم ۱۴ واحد و حداکثر ۲۰ واحد می باشد . حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستان ۶ واحد درسی است .

تبصره: اگر میانگین نمرات دانشجویی در یک نیمسال حداقل ۱۷ باشد، در اینصورت دانشجو با تأیید گروه آموزشی در نیمسال تحصیلی بعد می تواند حداکثر تا ۲۴ واحد درسی اخذ نماید .

تبصره ۲: چنانچه دانشجو در نیمسال آخر، براي دانش آموختگی، حداکثر ۲۴ واحد درسی باقی داشته باشد بشرطی که میانگین کل وي بالاي ۱۰ باشد، می تواند تا ۲۴ واحد درسی اخذ نماید .

ماده ۹- چگونگی و ترتیب ارائه تمامی دروس هر دوره و هر رشته با رعایت پیش نیاز ( تقدم و تأخر) هر درس طبق برنامه درسی مصوب برعهده گروه آموزشی است .  

تبصره: دانشجو در آخرین نیمسال تحصیلی از رعایت مقررات مربوط به این ماده معاف است.

تاریخ تجدید نظر و غیره طبق شیوه نامه اجرایی مصوب شوراي آموزشی دانشگاه انجام می شود .

ماده۱۵: حداكثر مدت مجاز تحصیل برای دانشجويان دوره کارشناسی پیوسته رشته علوم ورزشی (۹ نیمسال) می باشد.

ماده ۱۸: چنانچه دانشجویی در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند و در نیمسال های بعدی،دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو فقط ثبت و باقی می ماند اما این نمره ها در میانگین کل دوره محاسبه نمی شود. به عبارت دیگر نمرات دروس مردودی در معدل نیمسال محاسبه می شود و مشروطي دانشجو با اعمال تبصره ۱ ماده ۱۸ از بين نخواهد رفت و فقط در معدل کل و در هنگام دانش اموختگی بی اثر خواهد شد.

ماده ۱۹: چنانچه دانشجويي در دوره كارشناسي پيوسته ۳ نيمسال مشروط شود از تحصيل محروم مي شود .

 

معاونت آموزش دانشکده علوم ورزشی