بازدید سرپرست و معاون فرهنگی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از نحوه فعالیت دانشجویان اردوی تدریس جهادی «وِتر» در آموزش و پرورش منطقه جوادآباد ورامین
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، جمال الدین مهدی نژاد، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دیدار صمیمی با دانشجو معلمان جهادگرحاضر در آموزش و پرورش منطقه جوادآباد ورامین، «ایثار»، «گذشت» و «خودسازی» را از ویژگی های مهم اردوهای جهادی برشمرد و آن را منشأ خیر و برکات معنوی در زندگی فردی و اجتماعی دانشجویان دانست.
براساس این گزارش، ظهر امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ سرپرست و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با حضوردرهنرستان کاردانش عشایری شبانه روزی شهدای شاه صاحب آموزش و پرورش جوادآباد ورامین ضمن دیدار صمیمی با دانشجو معلمان اردوی جهادی«وتر»، از نزدیک با نحوه فعالیت، مسایل و نقطه نظرات دانشجویان جهادگر و مسئولان آموزش و پرورش منطقه قرار گرفتند.
مهدی نژاد ضمن قدردانی از خدمات و اقدام پسندیده دانشجومعلمان جهادگرحاضر در اردوی «وتر»، ابراز امیدواری کرد که آثار خیر و برکات این اقدام خداپسندانه جهادگران که در سخت ترین شرایط و با تحمل گرمای تابستان و سختی دوری از جمع خانواده، به نیت کمک به دانش آموزان مناطق محروم در محل اردوهای جهادی وتر حاضر می شوند، در تمامی مراحل زندگی فردی و اجتماعی دانشجویان دیده شود.
سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با اشاره به آیه «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ» کار دانشجویان جهادی را منشأخیر و برکات معنوی در زندگی فردی و اجتماعی آنان برشمرد و گفت: كسانى كه در راه خداو و برای خداوند می کوشند، یقیناً خداوند نیز راه هاى خود را بر آنان مى نماياند و بسیاری از مشکلات پیش رو به طرز معجزه آسایی حل و فصل می شود. عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش «ایثار»، «گذشت» و «خودسازی» را از ویژگی های مهم اردوهای جهادی برشمرد و گفت: کار جهادی درس خودسازی است و حضور در این اردوها، علاوه بر اهداف آموزشی و فرهنگی، دانشجویان را برای حضور قدرتمند در کلاس های درس رسمی آماده تر می کند.
«اردوهای جهادی «وتر» علاوه بر برقراری عدالت آموزشی، مسؤولیت اجتماعی دانشجویان را تقویت می کند
عبدالله صلواتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز ضمن تشکر از همکاری و مساعدت های مدیرآموزش و پرورش منطقه جوادآباد و تشریح اهداف برگزاری اردوی جهادی«وتر» اذعان داشت: برگزاری اردوهای جهادی وتر علاوه بر «ایجاد عدالت آموزشی» و «تحقق مسئولیت اجتماعی»، مقدمات سازندگی دانشجویان را فراهم میکند و آنان را برای حضور مؤثر در حل مسایل و مشکلات جامعه، آماده تر می کند.
معاون فرهنگی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، درک شرایط و موقعیت دانش آموزان مناطق کم برخوردار را از اهداف دیگر اردوی تدریس جهادی وتر برشمرد و افزود: اردوی جهادی وتر، نهمین دوره است که از سوی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در مناطق محروم کشور در شش استان برگزار می شود. امیدواریم اردوی تدریس جهادی وتر در سال های آتی، با گستره بیشتری برگزار شده و بتوانیم مناطق بیشتری از کشور را تحت پوشش قرار دهد.
عضو هیأت رئیسه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزاری اردوی تدریس جهادی «وتر» را به لحاظ تمرکز بر مسأله آموزش و برگزاری آن از سوی دانشجو معلمان و برنامه ریزی نیازمحور و دوره های برگزار شده، کم نظیرو بی سابقه توصیف کرد و افزود: اردوی جهادی وتر، موجب رشد، اعتلا و تقویت بنیان معلمی، دانشجومعلمان می شود و از این روی انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به دستاوردهای ارزشمند برگزاری این اردو، همراه و حامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در تحقق حداکثری این مسؤولیت اجتماعی باشند تا جوانان ما با روحیه فعالیت های جهادی بیشتر مأنوس شده و در توسعه کشور از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
شایان ذکر است در پایان این دیدار دانشجویان جهادگر و مدیر آموزش و پرورش منطقه جوادآباد ورامین ضمن تقدیر از این اقدام مأموریت گرایانه دانشگاه، دغدغه ها و مسایل خود را به سمع و نظر سرپرست دانشگاه رسانده و ابراز امیدواری کردند که با بهره مندی از تجارب هرساله خود در اردوی تدریس جهادی، گام های اثربخش و مؤثری در رفع محرومیت آموزشی مناطق کم برخوردار بردارند.