رئیس دانشگاه در مراسم گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند: اتحاد، همدلی و وفاق در دانشگاه، لازمه پیشرفت و ترقی است

به گزارش روابط عمومي، دكتر علي پوركمالي اناركي رئيس دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي در مراسم گراميداشت هفته دولت و روز كارمند كه صبح روز دوشنبه ۲۶ شهريور ماه ۱۴۰۳ در سالن همايش شهيد طهراني مقدم برگزار شد، ضمن تبريك هفته وحدت و اعياد ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، خدمت به مردم را يك نعمت الهي برشمرد و افزود، خدمت در دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي چون خدمت به معلمان و تربيت كنندگان نسل هاي آينده كشور است، يك عطيه ويژه است كه هم جاي شكر دارد و هم جاي افتخار.

پوركمالي با اشاره به مسئوليت خطير تربيت نيروي در شان نظام تعليم و تربيت ايران اسلامي گفت، اگر ما در دانشگاه بتوانيم اين مهم را به درستي به انجام برسانيم توانسته ايم آينده كشور را تضمين كنيم چرا كه لازمه ايران قوي، مدرسه قوي است و لازمه مدرسه قوي هم معلم قوي.

رئيس دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي در ادامه با ارائه گزارش كوتاهي از عملكرد شش ماهه گذشته دانشگاه، افزود با توجه به وضعيت بودجه دانشگاه، اولين اقدام تقويت و افزايش مقدار اين بودجه بود كه به لطف خداوند، حمايت مسئولين در وزارت آموزش و پرورش و پيگيري موثر همكاران در دانشگاه، رشد بيش از ۵۰ درصدي بودجه محقق شد تا امكان پاسخ گويي به انتظارات به حق از دانشگاه در حد مقدورات در حوزه هاي كاري مهيا شود. در گام بعدي نيز درصدد افزايش درآمدهاي اختصاصي دانشگاه هستيم كه گام هاي عملياتي آن در حال انجام است.

وي خاطرنشان كرد بدهي هاي انباشته دانشگاه در چند سال گذشته، فشار مضاعفي را به منابع دانشگاه وارد مي كند كه البته با مديريت هزينه كرد و تخصيص درست منابع، سعي شده است فشار ناشي از آن كاهش پيدا كند و از محل صرفه جويي، در پرداخت مطالبات و رفاهيات به نيروهاي خدوم دانشگاه (اعضاي هيات علمي و ياوران علمي) اقدام گرديده است.

وي بازنگري در برنامه هاي درسي بويژه دروس صلاحيت معلمي را از اقدامات مهم بعدي دانشگاه برشمرد و اذعان داشت هدف ما اين است تا بتوانيم دبيراني با علم و مهارت لازم و متخلق به اخلاق اسلامي به منظور دستيابي به اهداف سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و حيات طيبه تحويل نظام تعليم و تربيت كشور بدهيم. همچنين تدوين برنامه هاي درسي به روز شده متناسب با نيازهاي روز جامعه در حال انجام است.

تدوين آئين نامه كيفيت بخشي دانشگاه به منظور ارائه و تصويب در شوراي عالي آموزش و پرورش و شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه معطوف به نحوه جذب اساتيد و تدوين شاخص هاي مهارتي مرتبط با آن (علاوه بر شاخص هاي علمي لازم) و تنوع بخشي به شيوه هاي پذيرش دانشجو در مقاطع مختلف مي باشد نيز از جمله اقدامات ارزشمند و ماندگار دانشگاه خواهد بود.

علي پوركمالي با اشاره به رفع نيازهاي آموزش و پرورش توسط دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي بيان كرد هم اكنون در رشته هايي در مقطع كارشناسي كه در گذشته پذيرش نداشته ايم، حسب نياز وزارت متبوع، اقدام به پذيرش دانشجو كرده ايم.

عضو شوراي معاونان وزارت آموزش و پروش افزود، براي تحقق ماموريت‌هاي دانشگاه در برنامه هفتم توسعه كه مورد تاكيد رياست محترم جمهور، جناب آقاي دكتر پزشكيان هم ميباشد، موفق به انعقاد تفاهم نامه مهمي با دانشگاه ملي مهارت شديم تا بتوانيم با استفاده از ظرفيت هاي موجود در كشور، ظرفيت پذيرش و تربيت دانشجومعلمان فني و حرفه اي را تا حد مورد نياز كشور افزايش دهيم.

عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي در بخش ديگري از سخنان خود به بحث شايسته گزيني و تغييرات مديريتي در دانشگاه اشاره كرد و افزود اين انتصابات از طريق مشورت با صاحب نظران و پيش كسوتان و بر اساس خرد جمعي و بر اساس شاخص هايي نظير سلامت، شفافيت و عدالت در منش، روش و عملكرد افراد صورت گرفته است. وي تصريح كرد در تمام ابلاغ هاي صادر شده، انتظارات چند گانه اي بالغ بر ۲۰ مورد از منتصبين خواسته شده است و عملكرد مسئولين بر اساس شاخص هاي مرتبط با اين انتظارات در بازه هاي زماني چند ماهه مورد بررسي قرار خواهد گرفت و امتيازات لازم به عملكرد اجرايي مسئولين تخصيص خواهد يافت.

پوركمالي در پايان، “اتحاد، همدلي و انسجام” را كه رياست محترم دولت چهاردهم در ديدار اعضاي هيات دولت با مقام معظم رهبري هم بر آن تاكيد داشتند، شرط لازم پيشرفت و موفقيت مجموعه دانشگاه دانستند و با اشاره به انتظارات جناب آقاي دكتر كاظمي وزير محترم آموزش و پرورش از دانشگاه ماموريت گراي تربيت دبير شهيد رجايي، موفقيت دانشگاه را در گرو خدمت صادقانه به مردم و تكريم معلمان دانستند و از همكاران گرامي در خواست كردند كه براي دستيابي به اين امر مهم، تمام توان خود را مصروف دارند.