ابلاغ شرایط تمدید سنوات دانشجویان تحصیلات تکمیلی دوره کارشناسی ارشد

به گزارش روابط عمومی دانشکده مهندسی کامپیوتر، به نقل از پورتال معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، شرایط تمدید سنوات دانشجویان کارشناسی ارشد ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صبح امروز ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ با صدور اطلاعیه ای «شرایط تمدید سنوات دانشجویان کارشناسی ارشد» را به شرح زیر ابلاغ کرد.

 

قابل توجه استادان، دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسان تحصیلات تکمیلی

  • مطابق تبصره یک ماده ۸ شیوه‌نامه آموزشی کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب جلسه شماره ۴۸۶ شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۰: زمان تحصیل دوره کارشناسی ارشد ۲ سال می‌باشد. تحصیل در نیم‌سال پنجم با تائید استاد راهنما و ثبت درخواست در پیشخوان گلستان می‌باشد.
  • مطابق تبصره یک ماده ۸ شیوه‌نامه آموزشی کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب جلسه شماره ۴۸۶ شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۰: تحصیل در نیم‌سال ششم بر اساس ثبت درخواست دانشجو در پیشخوان گلستان و تائید استاد راهنما، مدیر گروه و معاون آموزشی دانشکده می تواند فعال می‌شود.
  • مطابق شیوه‌نامه ابلاغی، دانشجویانی که در پایان نیم‌سال ششم نتوانند فارغ التحصیل گردند از ادامه تحصیل محروم خواهند شد. لذا لازم است دانشجویان و استادان راهنما تلاش نمایند تحصیل دانشجو قبل از نیم‌سال هفتم به اتمام برسد. در صورت بروز شرایط خاص که دانشجو در رخداد آن اختیاری نداشته است (فوت نزدیکان درجه یک، بیماری حاد و مزمن جسمی یا روانشناختی که مورد تائید پزشک دانشگاه قرار گیرد) دانشجو می‌تواند فرم کمیسیون موارد خاص دانشگاه را که در سایت دانشگاه به آدرس: واحدهای ستادی/ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی/ مدیریت تحصیلات تکمیلی/ کمیسیون/ کمیسیون-فرم‌ها بارگذاری شده است را دریافت و تکمیل نماید.

در تکمیل فرم به نکات زیر توجه شود:

الف – در قسمت درخواست دانشجو: ذکر دلایل و عواملی که موجب عدم انجام دفاعیه تا پایان نیمسال ششم شده است، الزامی است.

ب- در قسمت دوم فرم، استاد راهنما لازم است دلایل و مشکلات ایجاد شده در روند پژوهشی که مانع از اتمام پایان‌نامه در زمان تعیین شده است را به تفصیل ذکر و تشریح نمایند.

پ- در قسمت سوم فرم، حتما استاد راهنما اعلام نمایند چند درصد از کار تحقیقاتی به انجام رسیده است و برای باقی مانده کار چه مدت زمانی مورد نیاز دانشجو می باشد.

ت- در آخرین قسمت فرم، استاد راهنما محدوده زمانی مورد نیاز جهت دفاع از پایان‌نامه را مشخص نمایند.

ث- توسط استاد راهنما، مدیر گروه و معاون آموزشی دانشکده، قسمت مربوطه با درج تاریخ تائید (امضا) و فرم ممهور به مهر دانشکده شود.

  • فرم تکمیل شده به همراه سایر مستندات در پیشخوان خدمت گلستان بارگذاری شود تا بتوان در جلسه کمیسیون موارد خاص با ذکر دلایل و ارائه مستندات مربوطه، پرونده را مطرح نمود.

یادآوری: موارد فوق برای دانشجویانی که از نظر نظام وظیفه مانعی داشته باشند، قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

 

  • نسخه چاپی این اطلاعیه را از  اینجا دریافت کنید.